Obiekt: Most drogowy
Opis prac: Z uwagi na brak dostępu w trakcie eksploatacji do zbrojenia przyczółków w strefie narażonej na korozję wynikającej, między innymi z braku szczelności dylatacji (np. uszkodzenia lub przerwania) zastosowano bierną ochronę katodową z użyciem protektorów cynkowych TopZinc R. Do oczyszczonego zbrojenia przymocowano protektory cynkowe TopZinc R a następnie ułożono beton przebudowywanych przyczółków.
Obiekt: Wiadukt kolejowy
Opis prac: W związku z przeprowadzanym remontem generalnym wiaduktu kolejowego oraz potrzebą wieloletniego zabezpieczenia antykorozyjnego zbrojenia podpór narażonych między innymi na działanie chlorków zastosowano pasywną ochronę katodową. Aby zapobiec korozji stali zbrojeniowej w warstwie zaprawy mineralnej naniesionej metodą natryskową zastosowano bierną ochronę katodową z użyciem protektorów TopZinc R 70, gdzie protektory zostały przymocowane do oczyszczonych prętów zbrojeniowych a następnie wykonano reprofilację zaprawą mineralną metodą natryskową.
Obiekt: Przyczółek wiaduktu
Opis prac: W związku z wykonaniem zbrojenia przy dylatacji przyczółku wiaduktu bez należytej otuliny w niedługim okresie użytkowania obiektu doszło do wykwitów korozyjnych na prętach zbrojeniowych. W związku z brakiem dostępu do zbrojenia wewnątrz dylatacji przyczółka, postanowiono zastosować bierną ochronę katodową zbrojenia poprzez zastosowanie protektorów TopZinc R 70.
4. Chodnik Mostowy
Obiekt: Chodnik mostowy
Opis prac: W związku z wykonaniem zbrojenia pionowego belki gzymsowej przęsła wiaduktu bez należytej otuliny, w krótkim czasie doszło do wykwitów korozyjnych zbrojenia. W związku z brakiem możliwości odkucia całego zbrojenia zastosowano bierna ochronę katodową zbrojenia z zastosowaniem protektorów TopZinc R 70.
Obiekt: Mur oporowy
Opis prac: W związku z potrzebą skrócenia muru oporowego, nie wykonano należytego zabezpieczenia pionowych prętów zbrojeniowych. W krótkim okresie użytkowania doszło do odspojenia warstwy betonu znad prętów zbrojeniowych i doszło do wykwitów korozyjnych. Obiekt: Mur oporowyuwagi na brak możliwości wykonania większej nadlewki betonu, zapewniającej prawidłową otulinę zdecydowano się na wykonanie otuliny o grubości około 1 cm z zaprawy PCC i bierna ochronę katodową prętów zbrojeniowych przy użyciu protektorów TopZinc R.
6. Punkt poboru opłat Brzezie autostrada A1
Obiekt: Słupy żelbetowe podtrzymujące stalowy dźwigar konstrukcji budynku poboru opłat
Lokalizacja: Autostrada A1, punkt poboru opłat odcinek Brzezie-Kowal
Opis prac: Wzmocnienie słupów żelbetowych podtrzymujących stalowy dźwigar budynku poboru opłat. W pierwszej kolejności rozprężono zbrojenie sprężające słupy. Rozkuto otulinę prętów zbrojeniowych istniejących. Zamocowano dodatkowe zbrojenie poprzeczne, łącząc je ze zbrojeniem istniejącym. W celu zapewnienia dodatkowej ochrony antykorozyjnej nowo montowanym prętom zbrojeniowym zaprojektowano ochronę katodową. W tym celu do prętów zbrojeniowych w zaprojektowanym rozstawie mocowano protektory cynkowe TopZinc R o odmianie 70. Wykonano nowe deskowanie i zabetonowano słupy.